museum-digitalsachsen-anhalt

Close

Search museums

Close

Search collections

Winckelmann-Museum Stendal Porträts der Zeitgenossen Winckelmanns Grafik von der Renaissance bis zu Klassizismus und Romantik [WG-B-161]

Porträt August III. König von Polen

Porträt August III. König von Polen (Winckelmann-Museum Stendal CC BY-NC-SA)
Provenance/Rights: Winckelmann-Museum Stendal (CC BY-NC-SA)

Description

Den Kupferstich mit Darstellung von August III. König von Polen bzw. Friedrich August II. Kurfürst von Sachsen hat Georg Friedrich Schmidt nach einem Gemälde von Louis de Silvestre angefertigt. Der Sächsische Kurfürst hatte Winckelmann 1755 ein zweijähriges Stipendium für dessen Rom-Aufenthalt gewährt und war somit einer der wichtigen finanziellen Förderer Winckelmanns.

Bez.: Auguste III. Electeur Roy de Pologne de Saxe, Peint par Louis de Silvestre, premier Peintre du Roy en 1743.
Sign: Gravé â Berlin par G. F. Schmidt, Graveur du Roy

Material/Technique

Kupferstich

Measurements

Platte: 51,7 x 38 cm

Template creation ...
... Who:
... When
... Where
Was depicted (Actor) ...
... Who:
Printing plate produced ...
... Who:
... Where

Keywords

Template creation
Dresden
13.73836135864351.049259185791db_images_gestaltung/generalsvg/Event-4.svg0.064
Printing plate produced
Berlin
13.40833282470752.518333435059db_images_gestaltung/generalsvg/Event-12.svg0.0612
Map

Object from: Winckelmann-Museum Stendal

Das Winckelmann-Museum wird seit 2000 von der Winckelmann-Gesellschaft getragen. Die Winckelmann-Gesellschaft geht auf eine kontinuierliche Pflege ...

Contact the institution

[Last update: ]

Usage and citation

Cite this page
The textual information presented here is free for non-commercial usage if the source is named. (Creative Commons Lizenz 3.0, by-nc-sa) Please name as source not only the internet representation but also the name of the museum.
Rights for the images are shown below the large images (which are accessible by clicking on the smaller images). If nothing different is mentioned there the same regulation as for textual information applies.
Any commercial usage of text or image demands communication with the museum.