museum-digitalsachsen-anhalt

Close

Search museums

Close

Search collections

Museum Wolmirstedt Fotothek Wolmirstedt [A_2727.08]

Collage mit Paarporträt der Eheleute Johanna und Adolf Möbis

Collage mit Paarporträt der Eheleute Johanna und Adolf Möbis (Museum Wolmirstedt RR-F)
Provenance/Rights: Museum Wolmirstedt (RR-F)

Description

Fotografie einer Collage, aufgebracht auf ein helles Stück Pappe.
Motiv der Fotografie: Rundes Paarporträt der Eheleute Johanna und Adolf Möbis. Das Porträt ist an der Unterseite mit zwei kleinen Zweigen Farn, kleinen Blumen und einer Schleife verziert.
Rückseite des Kartons mit gedrucktem Text, der oben und unten durch ein Ornamentband geschmückt ist. Text: "Ich schieß den Hirsch in wilden Forst, // Im tiefen Wald das Reh, // Den Adler auf der Klippe Horst, // Die Ente auf dem See, // Kein Ort, der Schutz dem Wilde bot, // Ich pirscht’ mit Weidmansheil, // doch sichrer noch als mit dem Schrot // Schoß ich mit Amors Pfeil!".

Material / Technique

Barytfotopapier, Pappe, Tinte / S/W-Abzug, Druck

Measurements ...

L: 10,4 cm x B: 7,9 cm

Was imaged ...
... who:
Was imaged ...
... who:
Image taken ...
... when
... where
Mentioned ...
... who:

Part of ...

Tags

[Last update: 2017/12/14]

Usage and citation

Cite this page
The textual information presented here is free for non-commercial usage if the source is named. (Creative Commons Lizenz 3.0, by-nc-sa) Please name as source not only the internet representation but also the name of the museum.
Rights for the images are shown below the large images (which are accessible by clicking on the smaller images). If nothing different is mentioned there the same regulation as for textual information applies.
Any commercial usage of text or image demands communication with the museum.